Narrowcasting en “community building”

Ik zat vorige week rond de tafel met een retailer uit de mode branche, met de intentie om de ideeën van dit bedrijf over wat ze willen bereiken met narrowcasting duidelijk te krijgen en verder te verfijnen. Zijn idee was uiteraard om meer omzet uit impuls aankopen door de schermen te krijgen. Maar het vergroten van de omzet is maar een gedeelte van wat er met het scherm bereikt kan worden. Wat hem pas echt intrigeerde is dat de schermen ervoor zorgen dat zijn winkel veel meer kan zijn dan slechts één van de vele modewinkels in de straat. Hij wil graag een schermen netwerk die ervoor zorgt dat zijn winkels in de samenleving komen te staan. Hij wil het lokale voetbal team kunnen feliciteren met hun overwinning en de kinderen van de plaatselijke middelbare school kunnen feliciteren met hun diploma!Ik zelf ben erg voor het begrip “de consument thuis laten voelen in de winkel”, en zie veel kansen in “buurt” gerichte content. Dat soort content trekt en zorgt ervoor dat de mensen kijken als ze in de winkel komen.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s