Schermen, welke schermen?

Ik liep een tijd geleden met mijn vriendin door een van Nederlands toonaangevende warenhuizen. Ze hebben hier sinds begin dit jaar narrowcasting schermen geïnstalleerd. We waren al ongeveer 10 minuten binnen toen ik aan mijn vriendin vroeg, valt jou hier iets op? Nee, zei ze. Heb je al die mooie schermen niet gezien, vroeg ik haar? Die waren haar dus totaal niet opgevallen. Ik zou willen dat ik over dit project mooie dingen zou kunnen zeggen, maar dat kan niet. Het geeft alle verkeerde signalen aan mogelijke kopers van narrowcasting kanalen, in een industrie die nog steeds moet bewijzen wat wel werkt en wat niet werkt. Wat men krijgt: schermen op 3 meter hoogte, content die er mooi uit ziet, maar mensen niet over haalt tot aankoop van de producten. En dat is zonde! Hoe het wel kan en moet!
Gebruik die schermen puur als communicatie middel om de mensen te informeren wat er in de aanbieding is! Maak een “dag top 10” van producten die in de aanbieding zijn. En zorg dat de schermen op een hoogte komen te hangen dat de mensen ook werkelijk de aanbiedingen kunnen zien.
  

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

