Reclamebureau’s en merken gaan steeds meet experimenteren met retail en narrowcasting

Reveries Magazine, heeft onderzoek gedaan naar de tevredenheid van fabrikanten, verkopers en marketeers over hun huidige TV advertentie plannen. Het is meer een onderzoek naar hoe ontevreden ze zijn. De meeste vragen zijn gericht op alternatieve marketing strategieën, zoals o.a. narrowcasting. Ongeveer 200 partijen hebben de vragenlijst ingevuld, en de resultaten zijn opzienbarend. Ongeveer 70% geeft aan dat zij vinden dat de effectiviteit van TV advertenties slechter aan het worden is. 60% zegt dat ze actief aan het zoeken zijn naar alternatieven voor de traditionele media. Nog eens 34% geeft aan dat ze al aan het experimenteren zijn met dit soort technieken.  

Een groeiend aantal marketeers is ontevreden over de hoge kosten en verslechterende return on investments van TV commercials en andere traditionele media. Ze geven ook aan dat ze gestart zijn met het zoeken naar alternatieve marketing strategieën. Volgens het Reveries onderzoek, spenderen een groot aantal respondenten (81,5%) meer van hun advertentie geld aan email, blogs, zoekmachine optimalisatie etc., In-store retail marketing volgt met 72%.

Wat hopen al deze marketeers te bereiken met deze nieuwe media tactieken? Het grootste doel is niet geheel onverwacht, meer omzet uit impuls aankopen (67,8%). Het versterken van het merk imago volgt met 65% op een tweede plaats.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s