JCDecaux verliest Tesco TV deal

Er gingen al een hele tijd geruchten dat Tesco TV het niet zo goed deed als gehoopt. Het lijkt er nu echter op dat Tesco nu op zoek is naar een nieuwe partner, die de advertentie ruimte moet gaan verkopen op hun narrowcasting netwerk. Tesco heeft het contract gegeven aan Dunnhumby. Tesco TV heeft met haar 100 aangesloten locaties moeite gehad om de adverteerders te overtuigen sinds de lancering van het kanaal 2 jaar geleden. Tesco heeft haar verwachtingen wat bij gesteld, voor de verkoop van advertentie ruimte aan derden.   De afgelopen 18 maanden heeft JCDecaux verschillende zaken ondernomen om meer zendtijd te verkopen, o.a. door de tarieven met 30% te verlagen, en adverteerders de mogelijkheid te bieden om zendtijd op alle schermen in de winkel te kopen. Maar het blijkt dat dit niet genoeg is.    

————————————– 

Ik roep al geruime tijd dat puur narrowcasting inzetten om een nieuwe inkomsten stroom te generen een slecht idee is. Een supermarkt is geen media bedrijf! Wat wel werkt is dat een groot gedeelte van de kosten gedeeld worden met leveranciers. Dan is het uitgangspunt niet winst maken maar zorgen dat het narrowcasting kanaal geen geld kost voor de locatie! Dan zijn de prijzen voor de advertenties op schermen ineens wel realistisch.


 

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s