Locatiegerichte advertenties op bussen in Engeland

AdAge heeft een leuk artikel geschreven over een narrowcasting experiment in bussen in Engeland. Schermen op de zijkant van bussen om een bewegend reclamebord te maken bestond al. Nu komt AKQA met een nieuwe vorm: “geotargeting”.  Het komt erop neer dat een GPS ontvanger bevestigd op de bus, ongeveer weet waar de bus zich bevindt. Op schermen in de bus worden relevante advertenties getoond van adverteerders op de route van de bus. Marketeers kunnen op deze manier product promoties vlakbij hun winkels “targetten” en over voorraad promoten in individuele gebieden. Om de impact te vergroten van de advertenties zijn er ook schermen geplaatst bij de bushaltes.

Dit is geen primeur, in de tram in Amsterdam gebeurt dit al een tijdje. Maar de toevoeging van de schermen bij de haltes is wel nieuw. 
 

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s