De terugverdientijd van een narrowcasting kanaal

Reclame maken op TV en andere traditionele media is duur en steeds minder effectief. Adverteerders en producenten zijn steeds vaker bereid om een gedeelte van dit reclame budget aan andere vormen van media uit te geven. Onderzoeken wijzen uit dat 72% van de adverteerders de komende jaren meer gaan investeren in In-store retail marketing. Er liggen grote kansen in In-Store Retail advertising. Narrowcasting gaat uiteindelijk de boventoon voeren over traditionele papieren posters door de lagere kosten en het aantal advertenties dat per locatie vertoond kan worden via een scherm. Narrowcasting schermen kunnen voor omzet zorgen door de verkoop van zendtijd aan leveranciers en adverteerders. Steeds meer bedrijven hebben schermen. De kosten van hardware gaan zo snel naar beneden dat dit de komende tijd alleen nog maar sneller zal gaan.

Ik wil graag een voorbeeld geven van de potentiële kosten en opbrengsten van een narrowcasting oplossing bij bijv. een heren modewinkel met 5000 bezoekers per maand.

De totale kosten voor een Narrowcasting oplossing in het eerste jaar zijn ca 3500 euro, dit is als volgt opgebouwd:
– Installatie kosten per locatie: ca. 500 Euro
– 42 inch plasma scherm 1500 Euro
– AdScreens MediaBox 599 Euro
– AdScreens narrowcasting oplossing 900 Euro

Opbrengsten bij gemiddelde van 5000 bezoekers per maand per locatie.
– Gem. 10 uur per dag open, we gaan uit van 15 seconde slots (aanbiedingen, commercials, informatie), dat is 2400 slots totaal waarvan 50% voor de locatie, 25% infotainment dus 25% voor reclame. In totaal 600 verkoopbare slots voor 10 adverteerders (15 minuten per adverteerder per dag). Met een CPM (kosten per duizend kijkers) van 5 euro is 250 euro per locatie per maand realistisch en haalbaar.
– Zo betalen de adverteerders het gehele systeem en binnen 14 maanden is daarmee het systeem terug te verdienen.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op De terugverdientijd van een narrowcasting kanaal

  1. Johan Verrue zegt:

    Ik denk dat de CPM 5 cent is ipv 5 euro…

  2. Johan Verrue zegt:

    Sorry, was fout: als je 250 euro reclame verdient per maand, dan is de kost per duizend 50 euro met 5000 bezoekers of dus (wat ik bedoelde) 5 cent per bezoeker.

  3. joey zegt:

    begrijp ik nou goed dat je per adverteerder per maand 25 euro vraag, voor elke dag een blok van 15 minuten?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s