“SMS of Click to Chat” is populair in Retailomgeving

Zoals ik regelmatig heb beschreven denk ik dat de toekomst van narrowcasting interactief is (artikel Emerce).
Een interactieve toepassing die de laatste tijd steeds meer opkomt in Amerika is “Click to Chat”.

Chat mogelijkheden worden nu over het algemeen aangeboden door dating sites en webshops. Deze webshops willen dat de potentiële kopers direct hun vragen over producten kunnen stellen. Zo creëren zij een verkoper die de consument kan assisteren via de webbrowser.

Dit kan ook worden aangeboden als extra toevoeging voor narrowcasting kanalen. Bijvoorbeeld bij bank filialen werken er steeds minder mensen, terwijl er steeds meer bankproducten bijkomen. Dit betekent dat er een gebrek aan kennis kan ontstaan binnen een bank filiaal. Door de klanten de mogelijkheid te bieden om te kunnen chatten met een expert, kan deze kennis wel worden aangeboden. Dit kan zijn via de mobiele telefoon, maar ook via een touchscreen.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s