TRANSUMERS en de mogelijkheid voor narrowcasting

In het artikel van november 2006 gaat Trendwatching.com dieper in op het fenomeen TRANSUMERS. De TRANSUMERS zijn consumenten die geraakt worden door beleving i.p.v. het “stilstaande”. Dit kan zijn door entertainment, door ontdekkingen, door het vechten tegen de verveling, ze leven een vergankelijke levensstijl, zichzelf steeds meer vrijmakend van de beperkingen van permanent eigendom van producten. Het vaste is vervangen door een obsessie voor het hier en nu, en een steeds korter wordend voldoeninggevoel. Ze willen zoveel mogelijk beleving als mogelijk is. Het verleden ligt ver achter ons, en de toekomst is onzeker, dus alles wat er overblijft is het heden, leven voor het hier en nu!

Narrowcasting kan op deze trend inspelen, door een beleving neer te zetten voor de bezoeker van de winkel. Met bewegende beelden gaat dit makkelijker dan met stilstaande posters of ander statisch point of sale materiaal. Door mensen te betrekken bij je merk door bijv. interactiviteit toe te voegen d.m.v. de mobiele telefoon past ook bij het gevoel van ontdekken. Met narrowcasting kan men continu campagnes aanpassen en a-la-minute informatie verstrekken. Deze TRANSUMER trend gaat een hele belangrijke rol spelen in het leven van de huidige jonge consument, het is zaak voor retailers en merken om te profiteren van de mogelijkheden die narrowcasting hierin kan bieden.
 
Link Trendwatching 

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op TRANSUMERS en de mogelijkheid voor narrowcasting

  1. Pingback: Bij instore media draait alles om content - Frankwatching

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s