JCDecaux wil Clear Channel overnemen

Het Franse buitenreclamebedrijf JCDecaux wil volgens The Wall Street Journal de Amerikaanse concurrent Clear Channel Outdoor overnemen. JDecaux is de nummer twee van de wereld, Clear Channel Outdoor de nummer 1. Het Franse concern toont zich dus ambitieus met de overnameplannen van de grotere concurrent. CCO heeft een beurswaarde van 8,9miljard dollar, JCDecaux is 5,9 miljard waard. Jean-François Decaux, een van de twee algemeen directeuren van JCDecaux ontvouwde zijn plannen gisteren in een gesprek met The Wall Street Journal. Twee weken geleden maakte de CCO-holding bekend dat ze ‘diverse strategische alternatieven evalueert om de aandeelhouderswaarde op te drijven’. Volgens The Wall Street Journal zijn twee consortia in de running voor CCO in zijn geheel, waaronder Blackstone en KKR. Clear Channel heeft nog niet gezegd wat het zal doen met Clear Channel Outdoor. Maar bronnen nemen aan dat de divisie voor buitenreclame geheel of gedeeltelijk in de etalage zal belanden na een overname van de hele groep. JCDecaux heeft belangstelling. ‘Natuurlijk zijn we geïnteresseerd. De twee samenvoegen zou een van de weinige wereldwijd actieve mediabedrijven doen ontstaan met heel wat groeipotentieel’, zei Jean-François Decaux tegen The Wall Street Journal.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s