KLM start met bluecasting

KLM gaat deze week starten met bluecasting op Schiphol. Door middel van bluecasting krijgen gebruikers van een telefoon of PDA met Bluetooth automatisch content zoals clips, mini ad’s etc. aangeboden. Dit gebeurt als zij in de buurt zijn van een plasma scherm. De telefoon moet dan wel als ‘waarneembaar’ voor andere devices ingesteld staan. Het proefbericht dat reizigers nu ontvangen is een geanimeerde afbeelding die de reiziger aanmoedigt via het internet in te checken en zodoende lange wachtrijen te voorkomen.

Bluecasting zorgt al geruime tijd voor discussie of het wel is toegestaan. Daarnaast is het denk ik alleen maar irritant om zo’n ongevraagd bericht op je mobiele telefoon te krijgen. Ik zou er als ik KLM was goed over nadenken of dit wel is wat je aan je klanten wilt bieden.

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s