Sfeer en omzet zijn nauw met elkaar verbonden: hoe narrowcasting uw communicatie op een hoger niveau brengt

Overweegt u ook of u schermen in uw winkel wilt gaan plaatsen. Dan bent u in goed gezelschap, steeds meer opticiens maken gebruik van de snel dalende kosten van flats screens en de aantrekkelijke voordelen van narrowcasting bij het verbeteren van de winkel beleving door het toevoegen van de “wow” factor.

Als u voor de eerste keer een narrowcasting kanaal wilt gaan bestellen, dan heeft u waarschijnlijk een hele boel vragen, en misschien zelfs wel wat bedenkingen. De prijs mag dan wel lager dan ooit zijn, maar het blijft een flinke investering, en er zijn zoveel zaken waar rekening gehouden mee dient te worden. Hoe kiest u het juiste scherm, de juiste software, de juiste content programmering etc. Hoe weet u welke puzzelstukken u in moet vullen? En hoe weet u of het systeem wel aan uw wensen en eisen zal voldoen?

Het beste is om te beginnen bij de laatste vraag: wat zijn exact uw communicatie doelstellingen? Voordat u de details gaat bekijken en de technologie, is het belangrijk om de wensen van uw doelgroep te kennen en te weten wat u hen zou willen vertellen. Zodra dat duidelijk is, is het veel makkelijker om te bepalen wat voor soort technologie en content het beste past bij uw doelstellingen. Het leuke van narrowcasting is dat u zelf met de content kunt spelen en deze zelf a-la-minute aan kunt passen. Iets dat uiteraard met een poster niet te doen is.

De voordelen overwegen
Er zijn meerdere redenen voor een opticien om te kiezen voor een narrowcasting oplossing. Sommige redenen zijn voor iedere branche van toepassing. LCD en plasma schermen zijn aantrekkelijke hoogwaardige apparaten die zich uitstekend lenen voor het informeren, vermaken en verkopen. Net als bij televisie trekken bewegende beelden de aandacht van uw klanten. Het verschil met normale televisie is dat bij narrowcasting de mogelijkheden zeer flexibel zijn u heeft volledige controle over wat er waar en wanneer draait.
Voor opticiens zijn er een groot aantal voordelen in het communiceren via digitale schermen. Uitgaande van de ervaringen van de opticiens die al een narrowcasting systeem hebben, worden dit soort systemen ingezet omdat:

De schermen helpen bij het informeren
Narrowcasting systemen zijn uitstekende informatie middel omdat tekst in combinatie met foto’s, filmpjes en animaties gebruikt kan worden om effectiever en aantrekkelijker te kunnen communiceren. Bewegende beelden trekken meer de aandacht dan posters of brochures.

De content is opvallend
Voor de digitale revolutie hadden bedrijven gigantische budgetten nodig om video en live data aan het marketing arsenaal toe te voegen. Vandaag de dag kunnen narrowcasting schermen zeer eenvoudig en snel live data, op maat gemaakte beelden, foto’s en video’s laten zien verzonden via een internet verbinding.

De content is aanpasbaar aan de wensen van uw klant
De term narrowcasting komt voort uit het feit dat de content op het scherm volledig aangepast kan worden aan de wensen van uw specifieke doelgroep. Dit stelt u in staat direct te kunnen communiceren met uw klanten met de juiste boodschap, op het juiste moment.

U kunt zowel gedeelde als lokale content delen
Vaak is het verstandig om een mix van content uit te zenden. Uw eigen informatie aangevuld met commercials van uw leveranciers en leuke boeiende infotainment zoals weer, nieuws, shownieuws, sportnieuws en sfeer beelden. Als u meerdere vestigingen heeft is het wenselijk om sommige content te delen en sommige content naar een specifieke locatie te sturen.

Narrowcasting schermen vallen meer op dan statische media
Als u ooit langs een tv scherm in een winkelomgeving bent gelopen weet u uit eigen ervaring dat het moeilijk is om niet te kijken naar het scherm. Het is de combinatie van het gloeiende licht, de bewegende beelden die uw aandacht altijd trekken. Onderzoek heeft aangetoond dat narrowcasting schermen 5 a 10 keer meer attentie waarden hebben dan statische media.

Narrowcasting schermen zijn een ideale wachttijdverzachter
Een strategisch geplaatst scherm, met interessante informatie en leuke infotainment en sfeer beelden zorgt ervoor dat uw klanten vermaakt worden tijdens het wachten. Uit onderzoek is gebleken dat als mensen meer dan drie minuten moeten wachten zij het idee hebben dat ze twee keer zo lang gewacht hebben. Maar als mensen tv kunnen kijken denken zij dat hun wachttijd met 32% is afgenomen.

Ze hebben het vermogen om te informeren, te entertainen en te verkopen
Communicatie doelstelling variëren, statische boodschappen neigen meer gelimiteerd te zijn aan hun mogelijkheden. Statische displays zijn best goed om uw klanten te informeren, maar matig als het aankomt op beïnvloeden of vermaken van uw klanten. Narrowcasting brengt alle voordelen van televisie en internet bij elkaar om de aandacht van uw klanten te trekken.

Narrowcasting versterkt branding en image
Narrowcasting zorgt ook voor een eigentijdse uitstraling van uw winkel. Deze winkelbeleving zorgt voor tevreden klanten en verhoogde omzet.

De schermen zorgen voor mogelijke advertentie inkomsten
Naast uw eigen boodschappen op uw scherm kunt u een gedeelte van de uitzendtijd aan leveranciers ter beschikking stellen. Vaak hebben uw leveranciers mooie filmpjes laten maken die zij maar al te graag willen laten zien op uw kanaal. Het is in uw beider belang, om meer te verkopen van hun producten. Net als elk ander medium bepaald de boodschap op het scherm of uw kanaal bekeken wordt. De technologie en de schermen kunnen nog zo mooi zijn, de content bepaald het succes van uw narrowcasting kanaal.

In een winkelomgeving zijn sfeer en omzet zijn nauw met elkaar verbonden.
De consument hecht steeds meer waarde aan een inspirerende winkelbeleving. De beleveniseconomie vraagt om een nieuwe visie en aanpak. Posters zijn te statisch voor de consument, die op zoek blijkt naar inspiratie, ontspanning, ontsnapping, herkenning en fun. Narrowcasting geeft uw winkel een eigentijdse uitstraling die uw klant tegelijkertijd informeert en vermaakt.

Een narrowcasting systeem speciaal voor opticiens is www.tvoptiek.nl

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Sfeer en omzet zijn nauw met elkaar verbonden: hoe narrowcasting uw communicatie op een hoger niveau brengt

  1. Marcel zegt:

    Hallo Jullian,

    Wederom een goed stuk!

    Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie over Narrowcasting waarbij ik uiteraard ook veel onderzoek aan het doen ben.

    Nu heb je het over een aantal onderzoeken:
    “Onderzoek heeft aangetoond dat narrowcasting schermen 5 a 10 keer meer attentie waarden hebben dan statische media”

    “Uit onderzoek is gebleken dat als mensen meer dan drie minuten moeten wachten zij het idee hebben dat ze twee keer zo lang gewacht hebben”

    Ik zou graag van je willen weten waar ik deze onderzoeken kan vinden.

    Alvast bedankt!
    Marcel

  2. renske van oosterom zegt:

    Ik ben ook geintereseerd in alle wetenschappelijke onderzoeken over narrowcasting, met name over de effectiviteit ervan

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s