Narrowcasting billboards passen advertenties aan op automobilist

Adverteerders hebben nu de mogelijkheid om op billboards getargete advertenties te laten zien op basis van voorbijrijdende automobilisten.
Deze billboards kunnen ‘zien’ naar welk radiostation er geluisterd wordt en kunnen op basis van deze informatie een specifieke advertentie
laten zien. De adverteerders gebruiken hiervoor de informatie die radiostations hebben van hun luisteraars verkregen door vragenlijsten.

Er zijn echter wel wat problemen. Ik vraag me af hoe het werkt als er een file staat….. Welke zender zouden ze dan nemen?
En staan billboards niet meestal op plekken waar heel veel auto’s tegelijkertijd langs rijden met bestuurders die naar verschillende stations luisteren. Welke zender neem je dan? Ook zal het in Nederland een heel lastig verhaal worden om dit op te zetten langs de snelweg vanwege de strenge regelgeving.

billboard.JPG
 

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Narrowcasting billboards passen advertenties aan op automobilist

  1. Wat volgens mij wel aardig zou zijn als autofabrikanten inspelen op het type auto dat langsrijdt. Als je met je oude Volvo bij het stoplicht staat (of juist een ander merk), krijg je een reclame voor een nieuwe Volvo.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s