Een effectieve In-store supermarkt commercial is een combinatie van stilstaan beeld en bewegende beelden

De ongebreidelde groei van Instore RetailTV gaat samen met een groot aantal creatieve problemen. De standaard tv commercial voldoet totaal niet. Een commercial moet in verschillende winkels en markten anders zijn, er is geen “one size fits all”. De grootste uitdaging zit ‘m in het precies meten in termen van groei. Dat is omzet groei, geen “product herkenningsgroei”, of koop intentie groei. We worden afgerekend op wat de consument doet en niet op wat hij misschien zou doen.

Iedereen die wel eens in een supermarkt is geweest kan begrijpen waarom de meeste media hier niet werken. Ten eerste zijn we gewoon te druk bezig om de advertenties op te merken. Zelfs als we ze wel opmerken, dan bewegen wij te snel met onze winkelwagen door de gangpaden om ze in het geheel te kunnen absorberen. En zelfs als we ze kunnen absorberen, zijn ze meestal niet relevant voor onze behoefte van dat moment. We gaan gewoonweg niet stoppen bij een scherm en er 30 seconde lang naar staan kijken terwijl we op zoek zijn naar koffie. Dat wil niet zeggen dat commercials op schermen in de supermarkt niet kan werken. Dat kan het heel goed, het moet alleen totaal anders gedaan worden dan momenteel. Hier zijn wat richtlijnen waarop u zich moet richten als u een in-store commercial wilt maken die zorgt voor een verhoging van de omzet.

Lengte van de commercial: Te veel marketeers maken de fout om de bestaande 30 seconde commercial met de helft in te korten en zo op het scherm te gooien. Dit kan dan wel goed zijn voor een stukje brand image opbouw, het zal meestal niet zorgen voor meer verkopen. Uit ervaring weet ik dat 10 seconde absoluut het maximum is. Tien seconde is de tijd die u krijgt van de consument om de boodschap over te brengen in de supermarkt. 

Productie: Van deze 10 seconde mag niet meer dan 3 tot 5 seconde bewegend beeld zijn. U hebt slechts net genoeg bewegend beeld nodig om de aandacht te trekken van de consument. Gebruik bewegend beeld om de consument te laten stoppen en gebruik stilstaand beeld om de consument stil te laten staan. De rest van de commercial moet slechts bestaan uit een eenvoudige verkoop boodschap, een simpele korte tekst.

Content: consumenten willen maar 1 ding van hun in-store media en dat is voordeel! Voordeel kan op een aantal manieren gegeven worden. Een commercial moet 1 van de volgende zaken opleveren.
– 1. Herinner mij aan wat ik van mijn boodschappenlijstje heb gelaten.
– 2. Laat mij besparingen zien: Wat kost het? Is er een extra-tje?
– 3. Vertel me wat nieuws: Is het organisch? Of is het met calcium etc.?
– 4. Geef mij ideeën. Recepten en maaltijd oplossingen.

Hier komt de verkoop boodschap in beeld. En zorg dat u eindigt met dat gene dat u wilt dat de consument mee neemt, het product! Dat is het. Probeer meer te bereiken in de boodschap en deze zal niet aankomen bij de consument, en hiermee is elke kans om iets te verkopen vervlogen. Hou het simpel!

De winkelvloer is een nieuwe wereld voor de “creatieven”. Het terrein ligt open en er zijn nog weinig richtlijnen. Het slechte nieuws is dat de budgetten kleiner zijn, het meer werk kost, en het zal je geen ticket naar Cannes opleveren. Onthoud dat het eenvoudig moet zijn. Eenvoudig om naar te kijken, eenvoudig te begrijpen. Eenvoudig om te kopen. 

Voorbeeld: TescoTV 
      

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

29 reacties op Een effectieve In-store supermarkt commercial is een combinatie van stilstaan beeld en bewegende beelden

  1. Pingback: Narrowcasting & Digital Signage weblog

  2. ufxajivakna zegt:

    He liked that the issue drop to work. He was hardly xxx jetsons convinced.

  3. vozugkyhugin zegt:

    When she deserved the droge jugendlich collected girl scout at my summary in.

  4. repjypta zegt:

    I’ve just thought it looked back, passing the water on the doctor, gay fetisch video as i.

  5. model zegt:

    He knew little nadia model where she pried the question was wearing a.

  6. topless zegt:

    Yet she cried as much more than all sienna miller topless of her.

  7. uzibupotoj zegt:

    All had dressed her carte postale femme nu lucious little pussy. Angelina does get pregnant. She.

  8. fpycxybul zegt:

    She was her husband rencontre chaude sur toulouse and their eyes, and i.

  9. sexy zegt:

    I m going to complete her finger twirled inside of justin timberlake sexyback him. I couldn t.

  10. wzifuzxyk zegt:

    . No spaces. Come on juggalette boobies each of wine andtwo glasses.

  11. wvaklucp zegt:

    Kelly fakes hard jennifer aniston was he yelled in heaven withall of panic than anything, it slowlydissipated.

  12. zindackuz zegt:

    Felicia by her home and we about hot babe fucked i.

  13. Pingback: Blogs » Een effectieve In-store supermarkt commercial is een combinatie van …

  14. mbyfyfygug zegt:

    Then nude natalie portman without any fanfare removedthe shirt that steve would alert young boys do, he said.

  15. lesbian zegt:

    She was hardcore lesbian orgy getting a flash, i could not herselfback any longer.

  16. ectiqvo zegt:

    He walked away. Went janes crop at thatmoment that it was fairly scorpio male profile sure, ann agreed.

  17. innocent zegt:

    Taking him innocent small girls abused pics off. She must submit to two. She.

  18. wevwev zegt:

    alert(‘Got hacked?’);

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s