De miskleun van Netpresenter

Netpresenter heeft zich de woede op hun hals gehaald van een groot aantal mensen. In Amerika is met grote verontwaardiging gereageerd op een persbericht van het Nederlandse bedrijf Netpresenter BV. Frank Hoen van Netpresenter heeft naar aanleiding van het schietincident een persbericht verspreid over de voordelen van een “community alert system” binnen o.a. onderwijsinstellingen. Frank Hoen schrijft hier o.a. in “A community alert system using all available PC screens, digital signs and student notebooks, could have made a difference at Virginia Tech University,”.

Op het weblog van Bill Gerba Digital Signage News is te lezen “Netpresenter raakt met z’n sales pitch aan de grenzen van goede smaak en fatsoen”. De berichten die zijn achtergelaten op zijn weblog zijn die van grote verontwaardiging. Ook Hans Peter Akkerman van narrowcasting-blieb laat zich kritisch uit over de overijverige sales pitch van Netpresenter.

Ik kan mij nog wel voorstellen dat je de voordelen van je product zo vaak als mogelijk naar buiten wilt brengen, en dat de publiciteit bij zo’n incident groot kan zijn, maar dit is een wel erg botte actie. En ja er is veel publiciteit gekomen, maar of dat de publiciteit is waar men bij Netpresenter op zit te wachten. Ik vraag het me af?

 logo-vt.jpg

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s