Effectiviteitonderzoek

Om meer inzicht te krijgen in de effectiviteit van het medium narrowcasting heeft De Vos & Jansen een effectiviteitonderzoek uitgevoerd voor Rap Media. Gedurende een week zijn op 9 verschillende tankstations (verschillende merken en geografisch verspreid over Nederland) ruim 560 respondenten ondervraagd. Voor het onderzoek was een test-loop samengesteld met 4 tankstationmededelingen en 4 commercials.

De resultaten waren positief:
Ruim de helft van alle respondenten (58%) bezoekt het betreffende tankstation minstens één keer per week Volgens de respondenten waren de screens goed zichtbaar, opvallend, passend bij het tankstation en op relevante plaatsen gepositioneerd.
43% wist zich de commercial van ABS Autoherstel te herinneren 37% wist zich de commercial van Hypotheekshop te herinneren.
34% wist zich de commercial van Ruiter Dakkapellen te herinneren 27% wist zich de commercial van Go Fast! te herinneren.

Tot slot blijken de screens van RAP Media merkactie te genereren voor de tankstations:
7% heeft daadwerkelijk direct actie ondernomen en een impulsaankoop gedaan naar aanleiding van een van de getoonde acties. Het tankstation zal derhalve een goed gecommuniceerde actie direct kunnen terugzien in zijn omzet!

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Effectiviteitonderzoek

  1. J.S.Dijkstra zegt:

    Idd een geweldig product mag ik toch wel zeggen na 5 jaar , wel wordt het tijd dat het nou is een keer echt begint te leven in ons kikkerlandje.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s