Top internettrends 2010

De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Althans, dat vonden 200 internetprofessionals op het jaarlijkse event van Jungle Minds. Het ging om een ‘hot-or-not’ stemming. ‘De uitslag is interessant aangezien het voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010,’ tromroffelt het persbericht. Uit totaal 40 onderwerpen kwam middels stemkastjes de top tien tot stand.
Hieronder die tien internettrends:
1. Location based services 93%
2. Mobiel internet 92%
3. Usability 88%
4. Behavioural targeting 88%
5. Apps 84%
6. Engagement 82%
7. Mobile commerce 81%
8. Webanalytics 79%
9. Webcare 78%
10. User generated content 78%
Het percentage geeft aan hoeveel personen de trend of het onderwerp als ‘hot’ betitelden. Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%). Boeiend lijstje. Niemand is van plan iets te gaan doen met social media, user generated content is een term die 2 jaar geleden nog gebezigd werd. Het real time web wordt door het publiek niet als trend gezien, mobile commerce staat op nummer 7 maar de megagroei van ‘gewone’ e-commerce om maar eens mee te beginnen is de trendlijst alweer uit.
Jungle Minds signaleert zelf de volgende trends, die ook beschreven worden in Finest Fifty e-commerce 2010:
Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.
Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.
Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, etc. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Althans, dat vonden 200 internetprofessionals op het jaarlijkse event van Jungle Minds. Het ging om een ‘hot-or-not’ stemming. ‘De uitslag is interessant aangezien het voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010,’ tromroffelt het persbericht. Uit totaal 40 onderwerpen kwam middels stemkastjes de top tien tot stand. Hieronder die tien internettrends:
1. Location based services 93%2. Mobiel internet 92%3. Usability 88%4. Behavioural targeting 88%5. Apps 84%6. Engagement 82%7. Mobile commerce 81%8. Webanalytics 79%9. Webcare 78%10. User generated content 78%

Het percentage geeft aan hoeveel personen de trend of het onderwerp als ‘hot’ betitelden. Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%). Boeiend lijstje. Niemand is van plan iets te gaan doen met social media, user generated content is een term die 2 jaar geleden nog gebezigd werd. Het real time web wordt door het publiek niet als trend gezien, mobile commerce staat op nummer 7 maar de megagroei van ‘gewone’ e-commerce om maar eens mee te beginnen is de trendlijst alweer uit.

Jungle Minds signaleert zelf de volgende trends, die ook beschreven worden in Finest Fifty e-commerce 2010:
Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, etc. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

bron:http://www.marketingfacts.nl

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s