Gebruik een sterke call to action om de bezoekers van uw blog in new business te transformeren.

De belangrijkste tool om de bezoekers van uw blog te transformeren in leads is een sterke “call to action”. Een sterke “call to action” is een duidelijk, eenvoudig en uitnodigend aanbod die lezers overhaalt de actie te ondernemen die u wenst. Het hebben van een contact formulier op uw blog of website is niet heel uitnodigend voor uw bezoekers. Het telt zeker niet als een “call to action”.

Mensen willen werken met  mensen die ze kennen, vertrouwen en leuk vinden. Prospects die uw blog of site bezoeken willen zien welk “vlees zij in de kuip hebben”, zien wie u bent, ze willen u leren kennen. Wat nu? Laat ze niet verwonderd met veel vragen achter. Laat een duidelijke eerste stap zien hoe ze met u in contact treden via een specifieke call to action.

Ik zou u willen aanraden een aanbod te creëren voor een bepaalde dienst, iets dat normaal gezien een eerste stap is in het klant proces, zoals bijvoorbeeld een marketing analyse. Biedt het aanzienlijk goedkoper aan dan normaal en maak het van grote waarde voor uw klant. Daarna zijn er drie stappen te nemen:

  1. Zorg ervoor dat uw prospects snel kunnen beslissen. Ze moeten geen grote financiële beslissing moeten nemen om zaken met u te gaan doen. Ze hoeven zich slechts te committen aan een kleine eerste stap.
  2. Identificeer de echte prospect en scheid deze van mensen die slechts gratis van uw ideeën willen meepikken en nooit een betalende klant zullen worden.
  3. Zorg ervoor dat ze u betalen voor een klein deel van uw tijd, voor belangrijke één op één tijd met uw toekomstige klant.

Ik hoor klanten vaak zeggen, “als we maar aan tafel zitten bij een prospect, dan hebben we meestal geen probleem om de deal te sluiten”. Hier is uw kans. Door deze aanpak voor “call to action” te gebruiken, haalt u uw belangrijkste doelstelling, namelijk aan tafel komen bij uw prospects.

Hierbij wat tips voor het creëren van een duidelijke “call to action”:

  1. Definieer uw doelstelling. Ik zou u willen aanraden dat uw doel een één op één meeting is met een gekwalificeerde prospect.
  2. Hou het aanbod eenvoudig. Onthoud dat aandacht zeer vluchtig is online. Ze zullen niet heel veel tijd gaan besteden om uw aanbod te begrijpen.
  3. Maak uw aanbod waardevol voor uw prospect. Wat ze krijgen moet veel meer waard zijn dan hun tijd en hun geldelijke investering.
  4. 4. Welke actie. Maak duidelijk welke actie ze moeten ondernemen.

Succes!

 

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s