5 social media trends voor deze zomer


Misschien is het gesneden koek voor velen, in de grote bulk aan berichten over social media en social media marketing is het toch af en toe handig om lijstjes te bakken om te kijken waar we staan of waar het naartoe gaat. Op busines2community schreef Tim Gray gisteren zijn “5 Social Media Trends to Watch for This Summer”. Zomers, dat is het: lbs, social search, group buying en meer. Hieronder staan ze kort opgesomd:

1 Locatie, locatie, locatie

Locatie, dus. Location based services als FourSquare en Gowalla groeien hard, en wat te denken van de introductie en uitrol van Facebook Places en Deals. Gray vindt dit een belangrijke trend omdat op dit moment slechts 4 procent van de Amerikaanse volwassenen gebruik maakt van incheckdiensten. Daar zit dus nog heel veel potentie.

2 Het collectief heeft de toekomst

It’s a group thing. Diensten als Grouppon en vergelijkbare online shopping group buying diensten dwingen, gebruik makend van groepen consumenten, grote kortingen af retailers. Een belangrijke trend omdat iederéén hem volgt: in de VS zetten AOL en WalMart vergelijkbare services op voor hun klanten.

3 Merken belanden in een stroom van berichten

Swimming in the stream. Consumenten raken overladen met commerciële informatie en als adverteerder, merk of marketeer kun je er niet klakkeloos vanuit gaan dat de berichten die je naar buiten stuurt ook blijven hangen.

“It’s going to be more important to deliver a message inside the target audiences ‘stream’. And this will mean creating content that is more focused and relevant. It’s almost impossible for consumers to filter the hundreds of Twitter feeds they often receive daily;  therefore finding a way into this stream is going to be imperative. If your content is truly compelling it will get noticed and Liked and Retweeted, as well as garner valuable comments. This will go a long way in gaining access into relevant streams.”

4 Social search

Search won’t be fading in the face of social, but rather will be blending the medium. Wat je vrienden zeggen, waarom ze het zeggen en waar ze het zeggen is al steeds belangrijker geworden voor consumenten om hun keuzes op te baseren. Content blijft belangrijk en social media content die gevonden wordt via search mag je nu ook scharen onder de tactics van het bouwen van een sterke online reputatie.

5 Mobile

De mogelijkheden voor mobile marketing nemen met de schermgrootte van de iPad en andere tablets stevig toe. Ook de betaalmogelijkheden voor online afrekenen worden beter en beter en breder geaccepteerd. Volgens comScore zijn al 65 miljoen Facebook-gebruikers via hun mobiel actief op dit social network. Die cijfers gaan groeien.

Bron: Marketingfacts

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s