Nederlandse bedrijven gaan aantal werknemers dat zich met social media bezighoudt verdubbelen.

Het gebruik van social media door Nederlandse burgers neemt een enorme vlucht. Van alle wereldburgers zijn de Nederlanders een van de meest actieve op social media platforms. In het bedrijfsleven is deze trend niet onopgemerkt gebleven maar naar eigen zeggen worden de mogelijkheden nog lang niet volledig benut. Nederlandse bedrijven verwachten dan ook in het komend jaar hun budget met 30% te verhogen en het aantal werknemers dat zich met social media bezighoudt te verdubbelen.

Dit blijkt uit onderzoek van management consultancy Booz & Company naar het gebruik en inzicht in social media bij 60 Nederlandse bedrijven. Zij geven aan dat ze social media voornamelijk gebruiken voor merkbekendheid en klantbetrokkenheid. De impact van social media wordt nog onvoldoende door henzelf gemeten en er is weinig inzicht in hoe er daadwerkelijk verkoop mee tot stand kan worden gebracht. De meeste bedrijven erkennen niet te beschikken over een duidelijke strategie en evenmin over de benodigde vaardigheden om social media volledig te benutten.

Bron: yeon.nl

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s