9 redenen waarom Social Media Marketing boven aan je to do lijstje zou moeten staan!

Tegenwoordig, is het niet voldoende om alleen een website voor je bedrijf te hebben – je digitale gezicht strekt zich uit tot social media marketing sites zoals Facebook en Twitter, en het is tijd de vruchten hiervan te gaan plukken. Als je bedrijf nog niet beschikt over een Twitter account of een Facebook- bedrijfspagina, is het nu de tijd om te beginnen (anders loop je het risico achterop te raken op de concurrentie).

Nog niet overtuigd? Hier zijn negen redenen waarom social media marketing aan je to-do lijstje moet worden toegevoegd:

1.) Je krijgt om je doelgroep persoonlijk en van heel dichtbij te zien. Marketing via Facebook en Twitter is zo cool door de interactie die je krijgt met je (potentiële) klanten – je kunt hun tweets lezen en status updates om inzicht te krijgen in hun dagelijks leven (en misschien je marketing strategie aan te passen als gevolg hiervan).

2.) Je kan direct reageren op problemen. Als er een probleem met je product of dienst is, wil  je dat meteen weten. Met de feedback die je krijgt via social media marketing zul je als eerste weten wanneer er problemen zijn. Je kan dan stappen ondernemen om deze direct op te lossen. Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat consumenten bedrijven die reageren op klachten van klanten hoger waarderen.

3.) Uw concurrentie is als een gek aan het Tweeten en facebooken. De vroege vogels krijgen de worm, en hoe eerder je begint op Facebook en Twitter, hoe sneller je veel fans kunt vergaren. Het is veel moeilijker (en duurder) om de concurrent in te moeten halen. Het is daarom raadzaam om snel een stevige positie in te nemen op Facebook en Twitter.

4.) Mensen zijn ontvankelijk voor je berichten. Mensen bekijken Twitter en Facebook als sociale netwerken, geen marketing machines. Als gevolg hiervan, zien ze je posts minder snel als een advertentie en heeft je boodschap meer kans om gehoord te worden.

5.) Het zal je meer verkopen opleveren. Niet verrassend, als je continu “top of mind” blijft bij je klantenbestand. Social media marketing houdt niet alleen je naam onder de aandacht bij je potentiële kopers, maar het geeft je ook de mogelijkheid om voortdurend prikkels af te geven die kunnen zorgen voor een aankoop. Een mogelijkheid is het Tweeten of posten van kortingscodes, die alleen maar gelden voor je Facebook-fans of Twitter-volgers. Je zult versteld staan ​​hoeveel mensen aankopen doen met behulp van de code!

6.) Vindt klanten waarvan je niet wist dat ze bestonden. Als je specifieke zoekwoorden volgt in Twitter, zul je mensen vinden die op zoek zijn naar de producten die je verkoopt (dan kun je ze direct naar je site toe leiden). Het gebruik van Twitter voor deze vorm van marketing is zeer effectief – Mensen vertellen waar en hoe ze je producten kunnen kopen is altijd maar 1 @ teken weg.

7.) Klanten waarvan je niet wist dat ze bestonden zullen je vinden (en van je kopen). Marketing via Facebook is zeer effectief. Je kan deelnemen aan een groot aantal groepen met betrekking tot uw producten, de branche en je klantenkring. Door het plaatsen van links in deze groepen, zorg je dat klanten naar je site toe worden geleid.

8.) Het is gratis. Je moet echter wel veel tijd investeren. Als je zelf het management van je sociale media gaat doen, hoeft het je alleen tijd te kosten. Het is echter verstandig om een social media bureau in te schakelen, het kost je dan wat geld, maar het is de investering meer dan waard en zal je waarschijnlijk een beter rendement opleveren. Als je geïntimideerd raakt door de interactie met je klanten online of je schrijfvaardigheid laat iets te wensen over, dan is het inhuren van een Social Media bureau een verstandige keuze. Plaatsen van slecht geschreven inhoud of het overbrengen van de verkeerde soort van berichten op social networking sites kunnen ernstige gevolgen hebben voor je web-PR.

9.) De sociale media marketing arena is een (redelijk) gelijk speelveld. In tegenstelling tot de echte wereld waar je miljoenen euro’s nodig hebt om voor traditionele advertentie campagnes, beginnen alle bedrijven op vrijwel gelijke voet als het gaat om social media marketing. Bedrijven die succesvol zijn hebben slimme, aandacht trekkende tactieken en de meest nuttige informatie voor hun doelgroep. Als je veel verkeer wilt krijgen naar je website en echt online je omzet wilt verhogen, zul je de concurrentie te slim af moeten zijn, door hen te “outnetwerken” en betere content te leveren.

Simpel gezegd, social media marketing is een onderdeel van zaken doen in het nieuwe millennium. Marketing met Facebook is hot, en meer en meer bedrijven gebruiken Twitter voor hun marketing. Als je bedrijf nog niet actief is op social networking sites, is het nu de tijd om te beginnen. Een ding is zeker, je laat dan momenteel verkoopkansen liggen.

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s