Welke 6 elementen maken zakelijke Social Media content sterk?

Er zijn nogal wat redenen te bedenken waarom je zakelijke content wilt creëren, bijvoorbeeld ter versterking van je naamsbekendheid, het genereren van leads, het tonen van je visie en voor zoekmachine optimalisatie. Het mooie is, dat opmerkelijke content kan bijdragen aan het realiseren van al deze doelen. Sterke content is een van de belangrijkste onderdelen van een effectief “inbound” marketing apparaat. De sleutel is ervoor te zorgen dat de cotent die u maakt uitzonderlijk genoeg is om deze doelen te bereiken.

Dus hoe zorg je dan voor dit soort content?

1. Zorg dat je Social Media content goed geschreven is

Het belangrijkste eerst. Niemand zal uiteindelijk slecht geschreven content lezen of delen. Een opvallende titel zou kunnen helpen om de aandacht voor te trekken, maar als ze dan uit komen op een slecht geschreven artikel, dan zullen zij waarschijnlijk niet door zoeken naar meer informatie. Zorg ervoor dat je content hoge standaard van kwaliteit heeft.

2. Zorg dat het gericht is (getarget)

Content die niet geschreven is met je klanten in het achterhoofd zal er zeker niet voor zorgen dat je producten en of diensten verkocht zullen worden. Wees kritisch over de persona’s die tot je doelgroep behoren. Maak een lijst van al hun wensen, problemen en eisen. Als je hun behoefte duidelijk in beeld hebt, kun je je richten op het voldoen aan hun behoefte door content te schrijven die voor hen interessant is.

3. Zorg dat je Social Media content geoptimaliseerd is

Uitzonderlijke Social Media content is geoptimaliseerd met twee duidelijke doelstellingen in het achterhoofd. Een daarvan is zoekmachine optimalisatie. Omdat een van de belangrijkste voordelen van veel content schrijven is veel kans op het verbeteren van je SEO (Search Engine Optimization).

Bij het schrijven van content moet je zeker zijn dat elk stuk content (blog artikelen, Facebook berichten, ebooks, video’s, enz.) effectief geoptimaliseerd is voor de zoekwoorden die je bovenaan in de zoekmachines wilt hebben.

Het andere belangrijke punt waarvoor je content moet worden geoptimaliseerd, is het genereren van leads. Zorg ervoor dat je premium content zoals webinars en ebooks op een landingspagina staan en pas te verkrijgen is als men hun gegevens achterlaat via een kort contact formulier. Zorg altijd voor een duidelijke call to action!

4. Zorg dat je Social Media content waardevol is

Je moet zorgen dat je waardevolle informatie biedt via de verschillende social media die je inzet. Hierdoor genereer je meer volgers, en likers. Je content zorgt voor veel betere resultaten als het waardevol is voor de doelgroep, vooral als je je doelgroep zo goed mogelijk “target”. Het vergt wel wat werk om exact te begrijpen wat iets waardevol maakt voor je doelgroep. Over het algemeen is content meer waardevol voor uw doelgroep als het niet gericht is op je product of dienst. Het moet wel opleiden, adviseren en of informeren.

5. Zorg voor goede foto’s, illustraties, plaatjes etc.

Foto’s, illustraties etc. kunnen een groot deel van de uitstraling van het artikel bepalen. Al is de tekst nog zo goed geschreven, veel bezoekers kijken eerst naar de afbeeldingen, die vaak meer zeggen dan de hele tekst.

Kies een foto die past in de stijl van je artikel. Wil je met een afbeelding een bepaalde sfeer creëren, of de tekst toelichten? Bedenk vooraf wat het doel is van het beeldmateriaal. Voor toelichtende foto’s is het belangrijk dat het onderwerp duidelijk herkenbaar is op de afbeelding. Voor het creëren van de juiste sfeer hoeft de foto niet duidelijk te zijn, dit mag rustig een creatieve uitsnede zijn.

Kies een foto die past bij het onderwerp. Hier is soms wat creativiteit voor nodig. Bij abstracte onderwerpen kan er gezocht worden naar een foto dat het onderwerp uitbeeldt.

6. Zorg dat het leidt tot resultaat

Wat is het nut van het schrijven van al deze content als het niets doet om je bedrijf verder te helpen. Als je je tijd inzet om uitzonderlijke content te schrijven, moet het ook zorgen voor resultaat. Zorg ervoor dat je analyses uitvoert om je ROI (Return On Investment) te kunnen meten.

Zorgt je content voor betere rankings in zoekmachines, zorgt je content voor leads, naamsbekendheid, positioneert het jou als visionair etc.? Als je content bijdraagt aan al het bovenstaande, dan is dit een goede indicatie dat je succesvol bent in het genereren van uitzonderlijke zakelijke Social Media Content.

Advertenties

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s