Het uitbesteden van je blog

Regelmatig krijg ik van ondernemers de vraag of ik kan helpen met het schrijven van hun blog. Dat kan ik, en dat doe ik dan ook regelmatig met veel plezier. Hieronder zet ik uiteen waarom je een blog voor je bedrijf moet opzetten en er ook nog eens goed voor kunt schrijven.

Sociaal gezicht tonen
Het hebben van een blog geeft een sociaal gezicht aan je bedrijf. Doordat je je expertise als organisatie kunt laten zien. Dit geeft potentiële klanten meer vertrouwen in je diensten of producten doordat je open en eerlijk over je kennis en ervaring schrijft.

Het geeft je tevens de mogelijkheid om potentiële werknemers te laten zien bij wat voor fantastisch bedrijf ze komen te werken;

Zoekmachines zijn dol op blog berichten
Hierdoor zal er een toename van traffic naar je website komen. Door regelmatig te schrijven over een bepaald onderwerp uit jouw branche zien zoekmachines je als een expert in jouw vakgebied. Hierdoor wordt je ook nog eens op meer verschillende zoekwoorden gevonden.

Bloggen is de spil in je social media campagne
Veel bedrijven hebben inmiddels een Twitter, Facebook en LinkedIn profiel aangemaakt. Maar daar blijft het dan ook vaak bij. Ze hebben zich vooraf niet de vraag gesteld: “wat gaan we er op zetten?”. Berichten op je weblog zijn een goede bron van informatie om te delen via social media. Sterk geschreven, interessante posts met bijvoorbeeld tips worden veel gedeeld, omdat deze passen in de belevingswereld van de doelgroep.

Bloggen uitbesteden?
Bloggen kost veel tijd, uw medewerkers en u zelf zitten vaal al tot in de oren in het werk. Bloggen is daarnaast ook nog is een vak apart, doordat je zo moet schrijven dat zoekmachines de berichten goed indexeren en je bovenaan in Google plaatsen op de zoekwoorden die er toe doen.  

Zorg dus voor een goede tekst schrijver. Heb je die niet dan kunnen wij  je helpen. Bepaal de onderwerpen, welke vragen zijn er van uit de markt,  welke onderwerpen en zoekwoord combinaties zijn de laatste tijd opeens veel gebruikt.

Gebruik een duidelijke Call to Action
Mensen die op je blog post terecht komen die moet je duidelijk iets vragen waar jij als bedrijf wijzer van wordt, bijvoorbeeld “like” onze Facebook pagina, of volg ons op Twitter, of schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief etc.

Verspreiden van de je blog berichten via Social Media
Wanneer je bericht gepubliceerd is, moet deze ook onder de aandacht gebracht worden van de doelgroep. Plaats een aankondiging van je berichten op Facebook, Twitter, Hyves etc. Dit zal ook zorgen voor meer bezoek aan je weblog.

Vrijblijvend advies op maat ontvangen over Social Media? Stuur dan een email naar advies@socialcom.nl

Over juliannatte

In dit weblog zal vooral aandacht besteed worden aan de jonge industrietak die zich bezighoudt met centraal aangestuurde communicatie richting specifieke doelgroepen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s